Sběratelé požadují vrácení dluhů jiných lidí. Co dělat?

Najednou jste začali vybírat kolektory o dluzích jiných lidí: příbuzných, přátel nebo obecně neznámých lidí. Je to legální a jak se zbavit otravných zpráv a hovorů?

Bohužel, v některých případech mají sběratelé plné právo vám připomenout dluh někoho jiného. Například pokud jste se stali spoluvlastníkem nebo ručitelem za úvěr. Někdy komunikace s kolektory vás může zachránit před vážnými problémy. Proto nezavěšujte a zjistěte, proč jste znepokojeni.

1.Zjistěte co nejvíce podrobností, proč jste voláni

Pokud sběratel začne mluvit o nějakém dluhu, nejprve zjistěte všechny detaily. Pokud je to možné, Zaznamenejte rozhovor, ale nezapomeňte upozornit partnera, že vedete záznam.

  • Zjistěte, kdo přesně a z jaké organizace volá, jménem jakého věřitele a o jakém dlužníkovi.
  • Zjistěte, proč jste znepokojeni dluhem jiné osoby a jak jste s ní finančně propojeni.
  • Požádejte o zaslání dokumentu, který potvrzuje vaše závazky.
  • Upřesněte údaje inkasní organizace a věřitele: celý název, Inn a OGRN.
  • Pokud zavoláte zástupce ne věřitele, jako je banka nebo mikrofinanční organizace (MFO), a zaměstnanec inkasní agentury, stojí za to zkontrolovat jeho pravomoci. Požádejte o zaslání dokumentu, který potvrzuje právo sběratele komunikovat s dlužníky jménem věřitele.

2.Analyzujte informace

Možná jste znepokojeni dluhem, který s vámi skutečně souvisí. To se stane, pokud jste se stal ručitelem nebo spoluvlastníkem na cizí úvěr nebo půjčku. Nebo získali dědictví od příbuzného-a s ním i jeho dluhy. V těchto případech má věřitel plné právo požadovat, abyste splatili dluh.

Stává se, že na cizí úvěr nebo půjčku formálně nemusíte odpovídat, ale je lepší se podílet na řešení problému.

Často se ale ukazuje, že vás s dlužníkem nespojují žádné finanční zájmy nebo se s ním vůbec neznáte. Volání sběratele je jasné nedorozumění. Ale abyste se ujistili, musíte udělat několik dalších akcí.

3.Jděte do kanceláře věřitele


Do banky, MFI nebo úvěrového spotřebitelského družstva (PDA), které poskytly úvěr, je lepší přijít osobně.

Pokud skutečně musíte platit za půjčku nebo půjčku, zjistěte všechny podrobnosti: jaký dluh ještě zbývá, jaké jsou lhůty splatnosti, zda je možné vytvořit pro vás vhodnější splátkový kalendář. Požádejte o kopii smlouvy se všemi aplikacemi.

Pokud došlo k chybě a nemáte nic společného s úvěrem někoho jiného, vezměte v bance, MFO nebo PDA osvědčení o neexistenci dluhu. Budete ji moci vystavit kolektorům.

4.Kontaktujte sběratele

V případě, že dlužník nemá s vámi nic společného, zašlete na inkasní společnost a věřitele prohlášení: požadovat, aby se vaše telefonní číslo ze seznamu kontaktů dlužníků a zastavit volání na cizí dluh.

Pokud to všechno nepomohlo-hovory a dopisy pokračují, přejděte k důraznějším opatřením.

5.Stěžujte si u soudu

Ani věřitel, ani sběratelé nemají právo obtěžovat příbuzné a známé dlužníka, pokud vyjádřili svůj nesouhlas. Nemluvě o případech, kdy jste znepokojeni půjčkami cizích lidí. Takové jednání porušuje zákony "o kolektorech" a "o osobních údajích".

Co lze udělat:
  • Na jednání oprávněného věřitele si můžete stěžovat u banky.
  • Na černého věřitele, který nemá licenci a není v registru banky-na policii.
  • Na sběratele-Federální služby soudních exekutorů, Národní asociace profesionálních inkasních agentur a spotřebnadzor.
  • Pro porušení zákona "o osobních údajích" - v místnosti.
Všechny stížnosti mohou být zaslány bez opuštění domova - prostřednictvím internetových recepčních těchto organizací.

Pokud tato opatření nefungují, obraťte se na policii.

Přiložte k žádosti všechny údaje, které se vám podařilo shromáždit: potvrzení od banky, MFO nebo PDA o neexistenci dluhů, záznam rozhovoru s kolektorem. Uveďte, že jste se již obrátili na věřitele a sběratele, ale to nepřineslo výsledek. Policisté se o pachatele postarají a hovory by měly skončit.